piątek, 29 marca 2013

wystawa sztuki hiszpańskiej [Spanish art exhibition]

w zeszłą sobotę odwiedziłam wrocławskie Muzeum Narodowe, a konkretniej wystawę sztuki hiszpańskiej: Od Cranacha do Picassa. Kolekcja Santanderod razu małe uściślenie: wystawiane są nie tylko dzieła twórców hiszpańskich, lecz również artystów związanych z dworem hiszpańskim - to tłumaczy między innymi Rubensa.

last Saturday I visited a Spanish art exhibition: From Cranach to Picasso. Santander Collection in the National Museum in Wrocław. to be more precise, not only Spanish paintings are displayed, but also works of artists related to the Spanish royal court (that's why, among others, Rubens' painting is a part of this exhibiton).


źródło/sourcewww.facebook.com/Muzeum.Narodowe.Wroclaw

bardzo zależało mi na zobaczeniu tej wystawy, gdyż w zeszłym semestrze chodziłam na wykład z arcydzieł sztuki hiszpańskiej i skusiły mnie nazwiska: El Greco, Joaquín Sorolla, Joan Miró, Picasso. jeśli do tego grona dodamy jeszcze Francisco Goyę i Salvadora Dalí, zbierzemy w jednym miejscu najważniejszych hiszpańskich malarzy.

it was very important to me to see this exhibition because last semester I attended the lecture: "Spanish art masterpieces". I was tempted by the famous names: El Greco, Joaquín Sorolla, Joan Miró, Picasso. if we mention also Francisco Goya and Salvador Dalí, we'll have the most important and famous Spanish painters enumerated in one sentence.

kliknijcie obraz, by go powiększyć [click to enlarge]

El Greco - Chrystus ukrzyżowany, z Toledo w tle
El Greco - Christ crucified with Toledo in the background
źródło/source: rp.pl

Joaquín Sorolla - Portret Augustina Otermina
Joaquín Sorolla - Portrait of Augustín Otermín
źródło/source: mnwr.art.pl

Joan Miró - Postać
Joan Miró - Personnage
źródło/source: mnwr.art.pl


Pablo Picasso - Popiersie rycerza (III)
Pablo Picasso - Bust of a knight (III)
źródło/sourcewww.facebook.com/Muzeum.Narodowe.Wroclaw



pokażę Wam kilka obrazów, które najbardziej przypadły mi do gustu, a których twórców wcześniej nie znałam.

I'll show you a few paintings that caught my attention and whose authors' names had not been familiar to me before.

Juan de Arellano - Martwa natura z kwiatami
Juan de Arellano - Still life with flowers
źródło/source: commons.wikimedia.org

Jenaro Pérez Villaamil - Procesja Bożego Ciała w katedrze w Sewilli
Jenaro Pérez Villaamil - The Corpus Christi procession inside the cathedral of Seville
źródło/source: commons.wikimedia.org

Santiago Rusiñol - Platanowa aleja
Santiago Rusiñol - Avenue of plane trees
źródło/source: commons.wikipedia.org


Giovanni Battista Manerius - Pięć zmysłów
Giovanni Battista Manerius - The five senses
źródło/source: commons.wikimedia.org

Cecilio Plá - Zaułek w Granadzie
źródło/source: commons.wikimedia.org

Isidre Nonell - Kabaretowa śpiewaczka
Isidre Nonell - Cabaret singer
źródło/source: wroclaw.gazeta.pl

Rubens - Michel Ophovius
źródło/source: commons.wikimedia.org


bardzo cieszę się, że miałam okazję obejrzeć tę wystawę, i wpadłam pomysł zaprezentowania w kolejnych postach kilku hiszpańskich malarzy, gdyż wydaje mi się, że sztuka hiszpańska nie jest zbyt dobrze znana nam, Polakom. mam nadzieję, że będzie się Wam podobało!

I'm really glad that I've seen this exhibition. I hit upon an idea to present  a few Spanish painters in my next posts because I think Spanish art is not well-known in Poland. I hope you'll like it!

3 komentarze:

  1. I´m sure, dear Kajka, that art is really important in your live and enriches this. How great that you have taken the time to visit this interesting and impressing exhibition! And many thanks for sharing with us <3

    Happy Easter

    xx Rena

    www.dressedwithsoul.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow Świetny blog na pewno będę tu zaglądać częściej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o mnie to mi się takie posty bardzo podobają. Lubię sztukę, we wcześniejszych latach nawet bardziej się nią interesowałam, więc z chęcią poczytam i pooglądam co nieco!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń